Wednesday, May 6, 2009

Erti persahabatan..

 Persahabatan datang dan pergi & some might stay for awhile and leave footprints in our hearts. Btw, I'm very selective when it comes to friendship. These are my 3 categories of friends :

 1) True friends : Ni geng2 kamceng aku..my best buddies..hangout & lepaking together..(cinemas,movies,mamak,club -if ada event/free pass..ehe, travel n etc). Ni la kawan2 yang aku nak mereka happy & orang2 terakhir yang akan aku kecikkan ati ar. 

 2)Fate Friends: People whom become my fwen by fate, e.g. you see each others every day, (kt opis,taman,kawasan kejiranan) n etc..sit and talk. And we might not like the same things or not having the same interests, but became friends and will continue being fwen.. (normally akan lost contact la..but aku akan put effort gak utk maintain friendship bg yg dekat di hati aku)

3) Funny Friends: They can't be called friends, coz our relation is just joking and kidding with each others no more .But, I called them my friends coz I love them and want to be their friend & not just a person to joke with ar kan.

 Hmm, at the moment I'm really disappointed with my fwen. (note : 1st category - true friend). I've known him since high school...way back 1995..14 tahun ar gak. University pun sama..tp dia course lain..& now he's my officemate & oso unitmate (under my direct supervision). It's really exciting to have our own best buddies kt opis aite..kan kan. However, ada pro & cons nyer la dlm hal ni. I mmg sayang kawan2..( Attention : Im straight & not GAY..n i do have a special gf). Lately ni he changed alot & not being honest anymore..tell LIES n etc..damn. Aku cukup pantang kalau best buddy menipu..if kawan yg kategori 2 & 3 (see above) aku kuwang sket impact nak hangin tuh. 

 Ni berlaku bila dia kenal one gurl ni..malaih aku nak mention nama..coz tak penting pon. Menipu dah jadik routine dah..just for the sake of dapat lepak ngan dis gurl..& kawan2 yg konon2 best buddy ni di-IGNORE totally. He's sweet talker la..which is fine..coz i know him well..& i think he possess good qualities in terms of friendship (b4), work n etc. Style aku ni..akan nengok positive dlm diri kawan2 (1st categori-see above). Ye ar kan, xde sape perfect..sumer ada flaws..n aku ni tersangat-sgt la byk flaws dlm diri..& cuba utk belajar perbaiki diri dari semasa ke semasa. Ok,back to my story..kowang evaluate la situation ni ok.. :

 Info : Aku ni jenis weekend konpem lepak..karouke la..minum2 la (cth: milo ice)..movies la..sampai tak sedor masa..kengkadang lepak dari jumaat malam..membawak ke ari ahad. 

 Last weekend :

 Routine la..sms2 minum ke n etc? Pas main badminton malam sabtu tuh..area2 permai/ampunk..aku g la NZ (port biasa) & dis guy cakap kul 1 lebey dia sampai la. Sampai2 je NZ aku sms la dia cakap aku dah ade kat NZ. Then dia reply ko ngan sape..aku pun reply la SOWANG. (saje jek) padahal aku ngan bb. Sgt aneh soklan dia..normally dia akan datang terus tp aku rasa dia lepak ngan dat gurl a.k.a virus tu kot....then tunggu punya tunggu dkt sejam..aku sms la ko ni datang tak? then dia reply, sorry zaid..mak aku call suruh balik..(masa tu kul 2pagi). Aku dah kenal dia brapa lama plak utk tahu kencing ke tak statement tu kan. Setakat ni melepak, tak pernah pun mak dia call around dat time & etc..pendek kata jarang ar gak mak dia call. Ni dari observation aku je la kan. Aku pun ngan hangin-nya reply..lain kali bitau awal2..rawk gak mak ko tido lewat malam sabtu, 1st time dlm history ni..nice one buddy. Actually aku expect dia akan sms or call back..tp no sms/call wutsoeva. CIss..kena kencing kaw2 aku. Soknya aku sms dia..ape bikin BUAYA? (saje je panggil cenggituh..ehe). Tade reply langsung. 

 Kalau kowang hangin ak? Sabor2. So skang ni approach aku professional dlm keje..n be more serious. Attitude dia skang..sgt tidak menghargai kawan2. Aku rasa just pompuan kot yang dia concern lebey..biasa la kan..lelaki lawannya pompuan & begitu la sebaliknya..norma2 kehidupan. Aku pun kengkadang camtu. Tp hati kawan2 kena la gak jaga. Frankly la, sedey bila kawan buat camni..cam perasaan sedey ngan awek pun ada.. (Reminder: I'm STRAIGHT). Aku harap dia sedar la yang benda dia buat ni salah..kita ngan kawan2 kena la honest..n NO LIES!! Ni buat aku hangin gak kat gurl tuh..which bila aku pk2 balik..not her fault..kawan aku gak punya fault. Aku harap la dia dapat menyedari kesilapan dia..ya aku tahu ko ada byk prob skang yg ko kena pk..tp segala prob2 di sekeliling ko ada penyelesaiannya & menyakiti kawan-kawan bukanlah perkara terbaik. Tambah lagi funny, menipu kawan2 kamceng just utk melepak ngan dat gurl..perghhhh SGT TIDAK BERBALOI..ehe. Bila pk2 lagi..berbaloi la kot..kalau tidak takkan la dia sanggup menipu kawan. Arghhhh lantak la..yg penting dia wat keje OK & KPI unit aku dapat dicapai..tu PRIORITY! (tone penuh komited) Ehe. 

 Akhir kata, hargailah kawan-kawan & erti persahabatan. THINK WISELY!!

 









2 comments:

Adam Arjuna said...

lorrr...
ujud lg rupanya blog ni...
aku igt dah dimamah waktu...
ditimbus oleh bencana alam...
bukan setakat bersawang je, dah jd hutan belantara lg...


p/s: aku ni kwn kategori yg mana lak weyh..??

Anonymous said...

woi update update!! hehehe